January 2, 2011

..PenGalAMan CarI kEjE..

Aku baru jer tamat skolaa.Sometime rindu gak dengan skola aku tu lagi2 mmbers2 aku n cikgu fav aku skali.Aku jales tgok bbdak g skola coz dowg ley share macam2 with their friends.And ime macam nie laa ley wat kn aq stress,ramai sgt owg tnye aku "ko x pegi koje ke." Maklom laaa,owg daa abes skola xkan nak dudok merempat jer xnak cari duit an??So,Aq pon ckp what da hell nye nk g keje awal2,lagi pon aku baru balik dri vacation.Pikir2 memang patut ker aku gi keje?? mama aku dah bising pasal nih coz dy xsuke tengok aku merempat xde keje,mmbers2 aku yg laen sume ajak aku mintak keje kat tempat ni la_try kat cini laaa..bertambah annoying plax rase..
Last2 aku pon wat kputusan tok cari keje dgn mmbers2 aku,first2,aku search laa kat kawasan perumahan uma aku n semua kdai2 aku g interview dowg cakap "kat cini daa penoh laa dik." Xpe maybe kat sini xde nasib aku agaknya,so aku pon try laa g bando.Banyak laa jugak kedai aku pegi interview,n antare kdai2 yang de respon tok ambik aku keje cume de 5 kedai je.Maksod aku bukan respon terus masuk keje tapi respon suroh tulis maklumat peribadi.

Nampak jer bando tu kecik tapi penat wei berjalan kaki round 1 bando tu semata-mata nk cari keje.From here,aku dah dapat rasakan cmne penatnya orang2 yang xberpelajaran tinggi mencari keje n aku harapkan keputusan pekse aku dapat result yang cemerlang cam bbdak sekarang say 'result bior gempak'.Nanti bile rusult aku gempak xde laa aku bersusah payah carik keje cam ni, aku dah mula rasa serik n lepas nih bior owg pulak cari aku tok keje dengan dorg lagi easy.Pape pon aku xpernah sesekali terasa give up kalau aku xdapat sesuatu pe yang aku inginkan selama nih.

Aku berharap n sntiasa berdoa kapada tuhan agar masa depan aku xde sesukar mcm nih...
aku amat sesal dengan pe aku dah lakukan selama nih...
aku dah buat banyak ksalahan n dosa pada kau...
mudah2an doa ku dirahmati dan dimakbulkan oleh-Nya..,
..Amin..

(Harap kowg ley jadikan citer aku nih jadi teladan kowg k!! To sesape yang masih blajo 2 belajo rajin2 bior nanti senang dapat keje yang gud2 n cerah mase depan kowg nanti) hahaha...

No comments:

Post a Comment