January 27, 2011

mEan NYe aKU

Last night,aku tengok satu movie nih and aku dapat pengajaran yg amat berguna sangat2.KOwg nk tau ker pe tajuk movie nih??! Hmmm.., nak tau sangat kan,tajuk movie nih is "Mean Girls" (2004)...
Aku tau movie ni movie lame,tapi bile tgok movie yg lame2 ni lagi best n de banyak moral yg kite dapat daripada tengok movie yg de sekarang ni.

(poster mean girls)

Kowg nk tau sangat ker sinopsis citer nih??! Alaaa,,sebenarnye aku malas nak tulis panjang2 nih. Kalau nak tau sangat kowg click jer laa link nih http://en.wikipedia.org/wiki/Mean_Girls 
Moral value yg aku dapat dlm movie nih,bile nak kan ssuatu in our life kita jgn ambik jalan mudah.Better ways is kita patut usaha sendiri untuk benda yg kita mau tu.
Second,yg paling penting sekali kita jangan sesekali tikam kawan baek kite dari belakang.Kesian laaa kat bff kite tu wei,wat penat jer dia sanjung n sayang kowg.Last2,kowg plax wat hal like dis kat dia..Memang xpatut. Best words tok mmbers aku yg do dis kat aku sendiri is "ko better go to hell jer laaa".Aku malas lagi nak layan mmbers yg macam ni lagi.Makin annoying de laaa..


Tok pengatahuan sumer reader setia aku kat sini,dulu aku pon penah mean jugak dengan owg2 kat sekeliling aku ni.Bile buat tabiat mean tu kat owg laen memang rase best sangat2 macam kita jer yang boleh kongke idop owg,,tapi bile daaa kena balik kat kita rase memang perit yang teramat. Nak balik semula zaman x sekejam ni memang ambik mase yg lame sangat2 sebab ade sesetengah owg yg kita dah buat jahat dengan dia dulu2 tu memang susah nk terima kita balik. Pade ssape yg de sifat mean ni kowg patut buang tabiat ni cepat2 takut one day nanti mmbers yg kowg daa sakit kan perasaan dia dulu xkan maap kan kowg seumor idop kowg.Nak2 plax mmbers yg dari kita kecik kita kawan dulu.
So, aku harap kowg paam pe yg aku nk sampai kan kat kowg nih n madah2an kowg xde laaa jadi macam aku yg dulu2 okey..
!!! xOXo !!!

No comments:

Post a Comment