January 1, 2011

...uR My tRuE fRIeNdS...

Aku ade ramai sangat kawan,tapi patut ker aku panggil dowang kawan??alaah,kadang2 kawan bukan boleh percaya sangat2,an?!
De story aku nk share dgn korg bout' true friend.Masa zaman skolah dulu2 aku ade kenal sorg bdk ni,dia ni sgt2 laa baek,dengor ckp owg,ensem,rajin n jujur.Bila aq dah kawan dengan dia aku dapat rasekan yg kite owg nih makin rapat n sekepale,minat pon same.Sejak 2 aku dgn dia menjadi kawan rapat.
1 ari tu ayah aku di arahkan untuk bertugas di kawasan bandar yang agak jauh dari tempat tinggal yang aku temui sahabat sejati aku.Kluage aku terpaksa berpindah kerana ayah aku tidak sanggup lagi untuk berulang-alik dari rumah ke tempat kerjanya.Bila aku tau berita tentang itu aku terasa amat2 laaa sdih coz aku terpaksa berjauhan dgn kawan aku tu.
Aku memberitau dia "harap2 kita akan selalu jumpe mcm dulu."Dia pon mengharapkan bnde yg same aku katakan.
Selepas aku tinggalkan dia selama 2 hingga 3 taon,aku mendapat berita drpd ayah aku bahawa kawan rapat aku yg sayangi itu berpindah di tempat yg sama aku menetap.Betapa gembiranya aku dengor citer 2 dan berasa ghairah dgn ketibaan dia kesini.Kira2 3 minggu aku menunggu,akhirnya pindah juga dia ke sini.Aku xdpt nk menceritakan kegembiraan yg aku alami ketika 2 (tuhan sajer yg tau).
Umur aku kian meningkat,hubungan persahabatan amat erat.Ayah aku sudah pesan awal2,"Bila berkawan 2 boleh tapi jangan terlalu rapat nanti boleh jadi lawan."
Bila di pikir2 kan balik memang betol ckp ayah aku tu tapi aku dapat rasakan hubungan kite owg xkan jd cm 2 coz kite owg paam antra 1 sme laen n kite owg xpena bgadoh laaa..Kalau bergadoh pon gadoh yg ringan2 je @ org slalu ckp gadoh manje2,tu pon psal bnde bodoh2 yg kite owg gadoh.
Sekian lame kite berkawan baek,sudah turn dia plax pindah n tinggalkan aku tanpa penggantinya yg laen.Aku berasa berat hati nk bio kan dia pegi,nak buat mcm mne dah dia terpakse pindah.Aku x mau memori terindah with aku punye best friends hancur musnah n mudah dilupakan,jd aq bagi laa dia accessories fav. aku dgn num telepon.Selepas dia meninggalkan aku,aku ibaratkan sudah tidak ada sesiapa lagi di dunia ni kecuali dia sorang dan selama sebulan aq xboleh membiasakan diri aku dgn kawan sekelas aku yg laen dan juga x boleh lupa kan dia langsung.
Pernah beberapa hari tu aku menangis tanpa henti kerana pikir kan dia bila time aku sunyi.Kadang2 aq terasa bodo sgt2 tapi xtau disebabkan kenapa??Sometime aq de gak rase mcm nk kill myself coz dy xde along beside me like long time ago.
Knape ko tinggal kan aku??
knape kite kene berpisah buat kali ke dua??
aku xsanggup nak mncari pngganti ko coz skrg nih xde sowg pon yg aq jmpe same mcm ko n xde ssape yg sanggup ambik aku jadi bff dowg.
feel so sad sgt2 tau

No comments:

Post a Comment