March 25, 2011

MASa tOk wAtCh MovIE

Baru-baru nih aku dan dua orang lagi kawan aku spend time together tengok movie melayu kat wayang yang bertajuk..

Hhmmm,,Movie nih not bad laaa boleh laa tahan tapi stiap scene banyak lawak laa.Aku tau movie nih bukan movie komedi,sampai kan penonton yang lain xpuas hati dengan sikap aku dalam wayang tengok movie nih.
Mana tak nya keje aku mengutuk jer movie nih sebab movie nih masih lemah dan banyak kesilapan yang terdapat dalam movie nih,pape pon aku ucap syabas laa kepada KRU Studio sebab gambar n lokasi penggambaran memang menarik dan cantik sangat2.Kalau di ikutkan aku memang xley nak layan sangat movie melayu kat wayang takot buang duit jer,harga tiket dia jer daa mahal pastu jalan citer nyer xmemuas kan hati baek beli DVD jer.Sorry yer kepada sesapa yang terasa tuh okey memang ini cara aku.
Klau type aku nih memang layan movie omputeh jer,kadang2 movie omputeh nih pon same jer macam movie melayu tapi jarang laa nak jumpa movie dowg macam movie melayu...

Sinopsis Movie Hikayat Merong Mahawangsa
Pada tahun 120, Empayar Rom ketika itu dibawah pemerintahan Hadrian sementara di negara China, Dinasti Han merupakan sebuah empayar yang kuat dan telah memperluaskan pemerintahannya ke negara Asia Tengah. Semasa angkatan Rom sedang membaik pulih kapal mereka di Goa, mereka meminta pertolongan Merong Mahawangsa mengiringi Putera Rom ke Langkasuka (dikatakan terletak di utara Malaysia) untuk berkahwin dengan seorang Puteri China yang cantik dari Dinasti Han.

Bagaimanapun, puak lanun dari Garuda mempunyai perancangan yang berbeza. Mereka memutuskan untuk menculik Puteri China dan menjadikannya sebagai tebusan. Di hujung pengairan Selat Melaka, Merong Mahawangsa dan angkatannya diserang oleh Garuda. Maka, adalah tugas Merong Mahawangsa untuk menyelamatkan Puteri China dan menyatukan baginda dengan Putera Rom bagi sebuah perkahwinan yang menemukan dua tamadun besar dari negara Timur dan Barat.

(P/S: Pada sesapa yang belum tengok movie nih n berminat nak tengok,gi laa wayang sana tengok.Pandai2 laa korang rate sendiri okey.)

No comments:

Post a Comment