April 16, 2013

dAiLy NigHt mOvIE (d.N.m.)

Hai, tak sangka jumap lagi kita kan??! Syukur alhamdulillah.. Anyway baru-baru nih aku pergi tengok movie kat wayang.. HAHA maap laaa kalau aku agak jakun sikit maklom ler aku daa lama tak jejakan kaki  aku nih kat panggung wayang tuh, nih pon baru laa ade sikit masa untuk aku berjinak-jinak balik jadi kaki wayang macam dulu-dulu ngeeeeeee...
 
Okeyh sekarang nih kita maen teka-teki yer, cuba kowg semua teka movie ape yang aku tengok kali nih kat wayang ??! Clue nyer, movie nih ber_genre_kan aksi dan sedikit unsur komedi.. TEEEEEET (*amboi belom ade bagi jawapan daa teeeet bagai) !!
 
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Kowg lambat laaaa, kali nih aku tengok movie G.I. Joe : Retaliation laaa HUHUHUii . .
 
^G.I. Joe : Retaliation movie poster^
 
Meyh sini aku terangkan sikit pasal movie nih,, movie nih mengisahkan sepasukan yang diberi nama G.I. Joe yang sedang menjalankan misi dowg untuk selamatkan negara termasuk laa bumi kita nih daripada musnah dek peluru berpandu. Ia bermula bila Storm Shadow dan Firefly berjaya melarikan diri dari penjara dan Zartan guru kepada Storm Shadow menyamar menjadi Perdana Menteri Amerika Syarikat mengarahkan untuk melepaskan peluru berpandu dan hapuskan segala peluru berpandu yang ada di seluruh dunia nih kerana Zartan and the gang telah mencipta sebuah satelit yang lengkap dengan bahan letupan nuclear bernama, ZEUS. Zartan telah bergabung tenaga dengan Cobra Commander demi menaikkan nama Cobra nih dimata dunia dan bukan G.I. Joe lagi (Alaa kononnyer si Cobra nih nak rampas tahta G.I. Joe nih ler, hmmmmm kes JELOUS nih kot) sehinggakan dowg sanggup serang team G.I. Joe nih cara tiba-tiba di tempat persembunyian dowg.. Yang sadis nyer lagi, team G.I. Joe nih telah kehilangan ramai ahli-ahli team dowg termasuk laaa kepten team dowg tuh, Duke. Demi sayangkan negara dan bumi kita, Roadblock telah kumpulkan kesemua ahli-ahli G.I. Joe yang baru dan mementang team Cobra habis-habisan sebelum dowg sempat musnahkan bumi.
 
Itu dari fahaman aku laaa bila tengok movie nih, tapi siyes syok dowh sebab senjata yang dowg pakai tuh gempak-gempak kot. Part yang paling aku suka bila General Joseph Colton tunjuk semua senjata-senjata dia simpan kat dalam rumah dia tuh, SMART weyh kalau kowg tengok. Cuba kowg bayangkan kat bawah dapur gas yang kowg selalu masak tuh boleh letak senjata api plax tuh HUHUiii, dalam almari pakaian tuh xpayah cakap laaa boleh dikatakan beratus senjata dalam tuh (*Best betol jadi askar nih, boleh simpan macam-macam senjata).
 
Okeyh, siapa-siapa yang belom tengok lagi movie nih aku rasa better kowg tengok movie nih dalam bentuk 3D yer... Sebelom tuh JOMs kita sama-sama tengok dulu trailer movie nih sebelum kita serbu wayang tuh . . .
 
 
Gempak kanz movie nih??! Sayang kalau kowg semua terlepas tengok kat wayang.. Atas kesempatan nih aku nak ucapkan berbanyak-banyak laaa terima kasih kepada cik Eyyra Yusof sekeluarga sebab sudi sponser ticket wayang dan invite saya tengok movie nih sama-sama dengan awak semua... Kalau ade rezeki lagi, jemput laa kita nih lagi yer. Saya memang suka bab-bab tengok movie baru kat wayang nih HEHE..
 
Masa tengok movie nih tuari kiteorang sempat snap2 gambar lagi tau, ramai yang lalu lalang tuh dok pandang jer tapi kite orang buat bodoh kiteorang jer laaa... Okeyh laaa jumpa lagi nanti di issue yang akan datang yer...
 
^Aku Bersama Dengan Eyyna Yusof^
 
^Eyyra Yusof Bersama Dengan Kakaknya, Eyyna Yusof^
 
^Aku Bersama Dengan Eyyra Yusof^
 
^Eyyra Yusof^
 
^Eyyna Yusof^

No comments:

Post a Comment